Click. 2021 brengt boodschap van hoop
Van 16 tot 18 maart vond het Click. event van Booking.com plaats, the place to be voor de grote spelers in de reisindustrie. Deze keer niet op de vaste stek in Amsterdam, wel volledig digitaal.
Tijdens dit jaarlijkse wereldwijde event spreken de meest ervaren leidinggevenden van Booking.com hun partners toe om hen te informeren, te inspireren en inzichten te geven in de toekomst.
Dit jaar wou Booking.com vooral hun partners een hart onder de riem steken en ervoor zorgen dat ze klaar staan in 2021. Het jaar dat ongetwijfeld de geschiedenis zal in gaan als één van de meest cruciale binnen de toeristische sector.
Wij lijsten de hoogtepunten van dit toonaangevend online event even voor je op.
2021 gaat over kansen
Natuurlijk kon men op het event niet rond de Covid-pandemie heen. CEO Glenn Fogel sprak de partners moed in na een jaar vol uitdagingen en zei hen dat hoop onderweg is door de komst van het langverwachte vaccin. De focus lag dan ook op strategisch advies, producten, tools en services die de partners de komende periode zullen nodig hebben om er terug te staan.
Nieuwe tools en een vernieuwd Genius-programma
Op deze driedaagse had Booking.com het ook uitgebreid over de tools en programma’s die het afgelopen coronajaar gelanceerd werden, zoals bijvoorbeeld nieuwe dashboards met cruciale data waarop partners zich kunnen focussen vanaf het ogenblik dat de reismarkt zich terug begint te herstellen.
Ook de toekomstvisie op het vernieuwde loyaliteitsprogramma Genius werd uit de doeken gedaan. Het Genius-programma geeft meer online zichtbaarheid aan accommodaties en verhoogt dus de kans op meer reservaties en een hogere omzet.
Ontdek hoe je kan instappen in het Genius-programma.
"We zullen er komen en Booking.com zal er alles aan doen om die dag eerder dan verwacht te bereiken."
CEO Booking.com
Sterke focus op Connected Trip
Door de coronapandemie is er een duidelijke verschuiving in het consumentengedrag wat betreft mobiel boeken. In 2020 verliep de reservatie van meer dan 60% van alle overnachtingen op Booking.com trouwens al via mobiele apparaten. Een absoluut record!
Door nog meer te focussen op de Connected Trip wil Booking.com de concurrentie met Google aangaan en de reizigers stimuleren om een complete vakantie in één boeking samen te stellen. Booking.com wil daarom nog meer inzetten op het aanbieden van aanvullende reisproducten zoals auto’s, vluchten, taxi’s en attracties.
Duurzaamheid centraal
Duurzaamheid wordt alsmaar belangrijker in onze samenleving en was bijgevolg ook een belangrijk thema op Click. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de consumenten sneller voor een bepaalde accommodatie zou kiezen als ze zeker zijn dat die initiatieven neemt naar duurzaamheid toe. Daarom is het heel belangrijk dat je als hotelier je troeven en inspanningen rond duurzaamheid up-to-date houdt.
Meer weten? Bekijk de hoogtepunten van Click.2021