Wil je ook minder administratie en meer tijd voor je gasten?
We moeten het je als uitbater ongetwijfeld niet vertellen dat het runnen van een B&B of hotel heel wat administratie met zich meebrengt. Ben jij ook uren bezig met handmatig bijhouden van lijsten, facturatie en rapportage? Bookingplanner kan hierbij een grote hulp zijn. Deze software omvat niet alleen een handig overzicht van je reserveringen in de vorm van een digitale agenda maar herleidt administratieve taken tot een minimum. Zo krijg jij de nodige gemoedsrust en kan je meer focussen op je gasten.
Laat je gasten niet wachten bij check-in en check-out
Wanneer jouw gasten aankomen, willen ze natuurlijk zo snel mogelijk hun kamer betreden. Zorg er dus voor dat je goed voorbereid bent en dat je volledig klaar bent om hen te verwelkomen. Dankzij het PMS heb je een duidelijk overzicht van aankomende en vertrekkende gasten, zelfs bij groepsreservaties.
Trek ook handige ontbijt- en schoonmaaklijsten. Zo zorg je ervoor dat iedere kamer goed schoongemaakt is en heb je een accuraat overzicht hoeveel mensen het ontbijt nemen.
"PMS is als het ware de ruggengraat van je hotel of B&B en helpt je in no-time al je back- en frontoffice taken te beheren."
Vereenvoudig je facturatie en rapportage
Naast een vlotte check-in en check-out maakt ook een correcte overzichtelijke facturatie een belangrijk deel uit van de gastenervaring. Dankzij een Cloud PMS verloopt ook dit veilig en snel. Splits of voeg folio’s samen, configureer extra kosten zoals bepaalde extra’s of zaken uit de minibar of stuur een veilige betalingslink naar de gast. Alles wordt overzichtelijk bijgehouden in het systeem.
Genereer snel verplichte rapporten voor de overheid of exporteer belangrijke data om te analyseren en bespreek de resultaten met andere teamleden. Een duik nemen in de cijfers? Exporteren naar een Excel document is mogelijk.
Grotere focus op je gasten
Nog voor de gasten bij jou over de drempel stappen, wil je ongetwijfeld al een band met je gasten opbouwen. Dankzij Bookingplanner Cloud PMS kan je hen zelfs nog voor de check-in persoonlijk benaderen. Met behulp van gepersonaliseerde e-mail templates informeer je hen op voorhand over toeristische bezienswaardigheden en restaurants in de buurt, het weer op de dag van aankomst, …
Ook na hun verblijf kun je het contact warm houden en hen mailen voor een review. Alhoewel al deze mails geautomatiseerd verlopen via het PMS, ervaren de gasten dit toch als een aangename, persoonlijke benadering.
Ga voor een gestroomlijnd management
Met een Cloud PMS koppel je trouwens ook eenvoudig met tal van andere systemen waardoor je streeft naar de perfecte gastenervaring. Koppel met een performante channel manager of integreer een POS, PAY of KEY-systeem voor een vlot verloop in elke stap voor, tijdens en na het verblijf van de gast.
Ervaar de voordelen van een PMS
Eén van onze klanten, Boutique Hotel ’t Fraeyhuis, is al jaren fan van ons Property Management Systeem. Voor hen betekent dit een aanzienlijke tijdswinst en vereenvoudiging op administratief en boekhoudkundig vlak.
Wil je ook je gastenervaring perfectioneren? Vraag een free trial aan via onderstaand formulier!