Een snelle check-in bij jouw hotel
De eerste indruk blijft hangen. Of je het nu leuk vindt of niet, jouw check-in proces zet de toon voor de rest van het verblijf van je gasten. Als je niet verkeerd van start wil gaan, kun je maar beter de tijd nemen om het check-in proces in jouw accommodatie te optimaliseren!
Waarom een vlotte check-in loont
- We leven in een veeleisende wereld: alles, overal en altijd. De hotelsector moet concurrerend blijven en investeren in slimme technologie om processen te versnellen!
- Het bieden van een vlotte check-in en check-out service is een uitstekende manier om de algehele gastervaring in jouw accommodatie te verbeteren. Het zal vakantiegangers (vaak met kinderen!), die staan te popelen om de omgeving te ontdekken, tevreden stellen. Bovendien zal je meteen ook in goede aarde vallen bij gehaaste zakenreizigers, die op weg zijn naar de volgende vergadering of een vlucht proberen te halen.
- Door de check-in tijd te verkorten en repetitieve administratieve taken te vermijden, kunt je je gasten hartelijk verwelkomen en je concentreren op een meer gepersonaliseerde check-in ervaring. Tijd om jouw gasten echt te leren kennen!
3 praktische tips om jouw check-in te versnellen
#1 Verzamelen van gastgegevens
Het verzamelen van informatie over je gasten is belangrijk om fraude te voorkomen. Als eigenaar van een accommodatie moet je om veiligheidsredenen jouw klant identificeren. Hoewel de meeste klanten dit begrijpen, leidt het verstrekken van deze informatie tijdens het inchecken vaak tot frustraties. Gelukkig zijn er in deze moderne wereld veel technologie-oplossingen om dit proces te versnellen!
Bookingplanner All-in-One: Check-in functie
Bookingplanner All-in-One heeft een speciale check-in functie voor Booking.com gasten. Aangezien - in de meeste gevallen - veel boekingen via Booking.com worden gemaakt, kan dit behoorlijk wat tijd vrijmaken.
- Verzamel eenvoudig de gegevens van je gasten (paspoort, ID-kaartgegevens) nog voor hun aankomst.
- Krijg snel toegang tot de check-in informatie via de dashboard-knop en beheer de check-in verzoeken met één simpele klik.
- Communiceer met je gasten op voorhand om hen cruciale informatie te bezorgen. Vertel hen bijvoorbeeld hoe ze hun sleutels kunnen afhalen.
- Communiceer met je gasten na hun verblijf om ze opnieuw te doen herinneren aan jouw accommodatie en nogmaals te boeken.
Dit is een gloednieuwe functie, Stardekk is een van de eerste partners die dit implementeert in Bookingplanner All-in-One Hotel Software.
Ken je Bookingplanner All-in-One nog niet? Ontdek dan zeker deze All-In-One Hotel Software op Bookingplanner.com
365id: Global ID Verification
De 365id Scanner valideert de identiteit van je klant en stuurt de gegevens naadloos door naar jouw PMS. Door het ID document snel te scannen maakt je het check-in proces een stuk sneller en veiliger.
Meer informatie? Bekijk 365id in onze Marketplace.
- Fraude met valse ID-documenten opsporen
- Versnel het inchecken met een snelle en effectieve identiteitscontrole
- Sla de gescande ID informatie op in jouw PMS, geen ouderwetse papieren kopieën meer nodig.
#2 Betalingen innen
Bied jij al online betalingsmogelijkheden aan? Zo niet, dan is het nu de hoogste tijd om te beginnen! Net als in veel andere branches is online betalen ook in de hotelsector een opkomende trend. Moderne gasten houden van het gemak van een cashloze en zorgeloze online betaling. Maar timing is ook een belangrijk punt. Incasseer je de betaling nog steeds bij het inchecken of uitchecken? Er zijn andere mogelijkheden!
Bookingplanner All-In-One: betaalverzoek
Met Bookingplanner All-In-One kun je een betaallink versturen voor, tijdens of na het verblijf van de gast.
- Stuur een betalingsverzoek per e-mail voor, tijdens of na het verblijf van je gast.
- Bied meerdere online betaalmethodes aan dankzij connecties met beveiligde betaalproviders
- Bespaar tijd bij het inchecken of uitchecken, zodat gasten niet op de rekening hoeven te wachten.
Het versturen van betaalverzoeken via je PMS is mogelijk dankzij handige integraties met Payment Partners zoals Mollie en Stripe. Wil je weten welke betaalpartners koppelen met onze hotelsoftware Bookingplanner All-in-One? Kijk dan op onze Marketplace !
#3 Automatisering: de balie vermijden
Heb je vaak gehaaste zakenreizigers in jouw accommodatie, die geen tijd willen verspillen aan de balie? Ga dan voor volledige automatisering! Met een geautomatiseerde check-in kun je codes aanbieden aan gasten - die vooraf online hebben betaald - waarmee ze toegang krijgen tot keycards of meteen naar hun kamer kunnen gaan en de deur openen.
SALTO Space: smart-locking
Het toevoegen van SALTO Space aan jouw PMS integraties is een goede manier om wachtrijen bij de receptie te voorkomen. Het is een draadloos smart-locking platform voor hoteldeuren. Nieuwsgierig? Bekijk SALTO op onze Marketplace om meer te weten te komen.
- Je gasten kunnen op een efficiënte en snelle manier toegang krijgen tot hun hotelkamers.
- Het is een flexibel en veilig systeem
- Gebruikers kunnen deuren openen met credentials op hun smartphone of smart keycard of door middel van een pincode.
- Eenvoudig beheer voor jou als accommodatie-eigenaar
Bookingplanner All-In-One
Zoals hierboven vermeld, biedt Bookingplanner All-In-One een heleboel check-in functies die het proces versnellen. Combineer dit met handige integraties om je zaak te laten groeien en uit te breiden. Het complete pakket in één gestroomlijnd systeem!
Benieuwd? Probeer het gratis!