Voordelen van een all-in-one systeem
Als hotelier heb je vaak honderden uiteenlopende zaken die je focus vergen. Natuurlijk bestaan er verschillende softwareoplossingen om jouw hotel beter te kunnen beheren, maar ook daar is het soms moeilijk om door het bos de bomen te zien. Een all-in-one systeem vormt de ideale oplossing om je hotel overzichtelijk en centraal te beheren zodat jij kunt focussen op wat het meest belangrijk is: je gasten. Benieuwd waarom? We zetten de 5 grootste voordelen op een rij!
#1: Geconnecteerd zijn
Een all-in-one systeem helpt je bij verschillende aspecten van je hotelmanagement zoals de check-in & check-out, de ontbijt- en schoonmaaklijsten, de backoffice en de facturatie. De verschillende departementen van je hotel werken via eenzelfde systeem waardoor ze steeds met elkaar in contact staan. Op deze manier stoot je niet op integratieproblemen die vaak gepaard gaan met een heuse complexiteit van verschillende systemen. Alles staat met elkaar in connectie, dus dat handmatig overtypen en steeds iedereen informeren van alles wat je gedaan hebt, laat dat maar achterwege!
#2: Een betere gebruikservaring garanderen
Wanneer je verschillende systemen hebt die met elkaar interageren, heb je steeds te maken met verschillende interfaces. Daarnaast dien je met al die systemen te leren werken en heb je geen centraal dashboard. Een all-in-one systeem is in die zin makkelijker in gebruik voor jou en al je collega’s. Nieuwe collega’s worden sneller opgeleid en bestaande collega’s herkennen het gemak om met één overzichtelijk systeem te werken.
Zo kun je met onze Bookingplanner all-in-one op een centraal platform al je reserveringen zien waardoor je niet naar de extranetten van de verschillende boekingssites moet surfen. Het is letterlijk alles in 1, zo simpel kan het zijn!
#3: Tijd besparen
Het waarschijnlijk wel grootste voordeel van een all-in-one systeem is dat het tijdbesparend is. Dit aangezien je al je gegevens op één plaats hebt en niets moet overzetten. Zo wordt het manueel werk beperkt. Het handmatig controleren, beoordelen, samenstellen en genereren van rapporten is dan ook zeer arbeidsintensief. Maar toch wordt het analyseren van je data sterk aangeraden. Met onze Bookingplanner kun je eenvoudig leren uit gedetailleerde rapporten. Door je aanpak op data te baseren, kun je makkelijker de behoeften van reizigers achterhalen.
Daarnaast sluipen er bij manueel werk sneller foutjes in rapporten of berekeningen waardoor bepaalde stappen herhaald moeten worden. Time is money, met een all-in-one systeem kun je je zaak eenvoudig beheren vanuit één platform en win je hierdoor aan kostbare tijd die je kunt besteden aan je gasten.
“Het waarschijnlijk wel grootste voordeel van een all-in-one systeem is dat het tijdbesparend is.”
#4: Focus op groei
Door een all-in-one systeem kun je kostenbesparend werken en zo meer winst creëren. Deze kostenbesparing krijg je door de besparing van tijd en het winnen aan efficiëntie. Met deze vrijgemaakte middelen kan er dan gefocust worden op de groei van je zaak:
- Zo kun je met behulp van de verschillende gegevens en rapporten, je bedrijfsstrategieën en optimalisaties verder uitwerken.
- Daarnaast kun je meer de focus leggen op het contact met partners en de online communicatie op sociale media of de website. Wil je meer tips over social media, lees zeker onze ebook!
Naast een handig all-in-one pakket is onze software ook gebaseerd op open connectivity via onze Marketplace. Wil je nog meer tools en applicaties combineren? Dat kan! Je kunt kiezen uit meer dan 400 integraties die goed en vlot met elkaar communiceren.
#5: Meer boekingen, minder administratie
Met Bookingplanner all-in-one krijg je toegang tot grote boekingssites zoals Booking.com en Airbnb en kun je met meer dan 400 partners koppelen. Dit gaat gepaard met een betere online zichtbaarheid waardoor je steeds nieuwe klanten kunt aantrekken. Verschillende taken zoals facturatie, het opstellen van schoonmaaklijsten en het toewijzen van kamers worden overgenomen door één softwarepakket waardoor je administratieve taken serieus afnemen.
Je kan je boekingen en bijkomende communicatie in een oogwenk verwerken en zo zorgen voor de perfecte gastervaring. Een tevreden gast betekent een positieve review, wat op termijn zorgt voor meer klanten en dus een hogere bezettingsgraad!
Ready to rock?
Ben je klaar om je zaak naar een hoger niveau te tillen en weg te stappen van bergen administratie? Test nu onze Bookingplanner all-in-one gratis uit voor 14 dagen. Vraag hier je gratis versie aan!